Stránky

14. 11. 2014

Colleen Hoover: Ugly love // YA pre dospelých

                                                                                                                                                    
Upozorňujem, že táto recenzia je určená dospelým a niektoré časti môžu obsahovať slová nevhodné pre maloletých :)

Tak, povinné upozornenie máme zasebou, poďme sa pozrieť pod pokrievku jednej z najlepšie hodnotených  kníh od Collen Hoover. Na Goodreads táto kniha drží viac ako 4 viezdičky od 30tich tisícok hodnotiacich. Úctyhodné číslo. A presne viem, čím si ho táto kniha zaslúžila. Je to kombinácia hlavného hrdinu s temnou minulosťou a v celku dobre opísanými sexuálnymi scénami. Stručnejšie sa to vyjadriť už nedalo :)

Čo sa týka samotného deja, máme tu typické klišé. Tate, 22 ročná mladá žena typu "dievča odvedľa" a Miles, príťažlivý 24 ročný letec so smutným, uhrančivým pohľadom. Miles chce sex. A chce sex s Tate. A ona súhlasí.  Nielen so sexom, ale aj s podmienkami, ktoré si on nastavil: "Žiadne záväzky, žiadne otázky." Ako hovorím, úplné klišé. Ale... je tu ešte jeden malinký, ale dosť zaujímavý fakt, ktorý ma prinútil knihu dočítať. 

Atraktívny Miles totiž odmietal sex posledných 6 rokov. A má na to nejaký zvláštny dôvod. A ten dôvod som jednoducho musela zistiť!

Dejové línie aj pohľady hlavných postáv sa striedajú. Prítomnosť nám rozpráva Tate. O svojej minulosť z pred 6tich rokov hovorí Miles. Musím povedať, že Milesova časť, čo sa týka pútavosti, niekoľko násobne prevyšuje Tate. Pri tom, ako Miles spomína na svoju minulosť a pomaly nám odhaľuje dôvody svojho 6 ročného celibátu, som musela uznať, že autorka v sebe ukrýva určité kvality. Slová, ktoré mu vložila do úst, akoby sa hĺbkou a štýlom vymykali z celého diela a ja som si túto časť vychutnala. Škoda len, že tieto záblesky v knihe neprevažovali.

Čo povedať na záver? Ja osobne čítam takéto knihy na udržanie kontaktu s angličtinou. Taktiež je to taká moja forma knižného sexu na jednu noc, jednoducho "rýchlovka" :) Konkrétne táto mi bola doporučená ako "nie trápna romantika". Priznám sa, že v prvej časti som o titule trocha pochybovala, ale v druhej polovici som strany otáčala rýchlosťou blesku. Podobné tituly čítam zásadne len v angličtine, v ktorej dokážem psychicky uniesť aj prázdne vety ako:"I love how you taste.. I need to feel him inside me...  it is so fucking good... I can not stop thinking about him... Oh, fuck me!" .. a ďalšie Oh-Uh-BlaaaBlaaa..

Kniha ale určite splnila účel. Príjemne som zrelaxovala a naučila som sa pár nových slovíčok. Napríklad frekventované slovo "groaning" sa mi zapísalo hlboko do slovnej zásoby :)

PS: Tá modrá obálka má svoj význam.
PS2: Kniha zatiaľ nebola preložená.

Hodnotenie: 3/5

Info: 
Počet strán: 337
Rok: 2014

12 komentárov:

  1. Ja tieto typy NA kníh tiež beriem s rezervou na odreagovanie a vypnutie, ale väčšinu z nich si užijem, teda pokiaľ nemajú nejakú debilnú hrdinku alebo nejakého sprostého hrdinu. Colleen Hoover je ale iný prípad, tú ženu milujem, je pravda, že Ugly Love bola skôr taká sexuálna, ale napríklad Maybe Someday je tiež pekná a skôr taká romantickejšia aj keď je pravda, že koniec bol mierne natiahnutý, ale to mi nevadilo, takže radila by som skúsiť aj hentú :) Ale súhlasím, že Miles to tam robil všetko zaujímavejšie a zo všetkých jej postáv to mal najhoršie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si túto od nej vybrala práve preto, že hrdinovia už majú cez 20 :) Dosť ťažko sa mi v tomto odvetví niečo vyberá, väčšinou takéto knihy odložím po 10tich stranách, ale táto mi kupodivu neliezla na nervy :) Takže vravíš, že aj zvyšok od Hooverky stojí za to? Tak mrknem aj na ďalšie tituly, veď rýchloviek nie je nikdy dosť, díky za tip:))

      Odstrániť
    2. No ja by som od nej prečítala aj zoznam na nákup :D Všetci jej hrdinovia majú cez 20 a mužskí hrdinovia nie sú tak prehnane majetnícky a neviem čo ešte ako v iných NA románoch, takže je taká prijateľnejšia :) Určite pozri, dúfam, že sa budú aspoň ak páčiť ako Ugly Love :D

      Odstrániť
    3. Do kelu, ty ale vieš nalákať! :))

      Odstrániť
  2. Jaj od cias 50 Shades (ktore som ani nedocitala) mi tento styl lezie krkom a pokial mozno sa mu vyhybam ALE - samozrejme tu mame vynimku co potvrdzuje pravidlo, a tou je seria Crossfire co je pre mna v tomto zanri topka az taka ze sa nemozem dockat dalsieho pokracovania ak by si este niekedy chcela mat knizny sex na jednu noc tak odporucam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, Peti, veď keď dá taká Kingovka, ako ty, 50 Shades, tak to musí nastať zatmenie mesiaca na tvojom knižnom nebi :)) Ja som čítala v angline jednotku, ale v polovici ma to začalo nudiť, dvojku som uz neprehrýzla. Ale film si kuknem! :) Crossfire som myslím mala v ruke z knižnice, doniesla to mamka, ale v slovenčine by to moja hlava nepobrala :D Mrknem na to v angline, hodne ľudí o tom hovrí. Vyzerá to, že s týmto titulom by bola noc riadne žhavá :D :D

      Odstrániť
  3. Túto knihu som ešte od Colleen nečítala, ale rada by som sa do nej pustila. Mne akurát prišla kniha Život jedna báseň a som na to dosť zvedavá. Nie som zvyknutá čítať New Adult žáner v slovenčine, len v angličtine a čo si spomínala tie prázdne vety, tak s tým úplne súhlasím. Po anglicky znejú oveľa lepšie, ako keď ich preložia do slovenčiny. Ja keby som si napríklad niečo také napísala do príbehu, pripadalo by mi to hlúpe a zrejme by som to hneď zmazala. :D
    Od autorky som čítala ešte len Beznádejnú, aj to len do polovice, a Maybe Someday, čo bolo super, až na ten rozťahaný koniec.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No dievčatá, vidím, že ste v Hooverke omnoho zbehlejšie ako ja, stará vykopávka :D Na Slammed som počula dosť rozporuplné rekcie, tak som zvedavá, čo na to povieš, hlavná hrdinka má 18, tak tam snáď Colleen bude brzdiť príval "Uh-Oh" akcií :)) Ja som práve kukala na tú beznádejnú, ono to je dvojdielne, no to sa mi do toho moc nechce a vidím, že teba to tiež nebavilo. Už by som chcela ale skúsiť aj nejakú fantasy, to je so sci-fi jediná žáner, pred ktorým mám v angline rešpekt kvôli slovnej zásobe. Ale hádam by som už dačo prelúskala... Musím prešmejdiť tých asi 150 kníh, čo mám v Kindli :))

      Odstrániť
    2. Skús Throne of Glass :D to je moja srdcovka, nečudujem sa, že to idú preložiť aj do slovenčiny. Ja som to dala v angličtine prekvapivo dobre. :D Ale tak keď niečo čítam po anglicky, väčšinou sú to skôr tie NA knihy. A potom výnimky. Napríklad dosť som sa obávala kvôli slovnej zásobe The Raven cycle, ale nevydržala som po jednotke, ktorú som čítala v češtine, čakať na preklad dvojky, tam som to dala po anglicky a trojku som ešte nedočítala, lebo štvorka zatiaľ nemá obálku, názov ani dátum vydania a vraj sa to skončilo dosť brutálne a to by som si trhala vlasy, takže to radšej utnem v trištvrtine a dorazím pred vydaním záverečnej časti :D

      Odstrániť
    3. Čítala som dnes tvoju recenziu na citaj.to a normálne som dostala tik do pravého oka, ako som po nej začala poškuľovať! :) Na youtube som ju našla ako audioknihu, tak si ju skúsim pustiť, či ma to chytí, aspoň si oči oddýchnu. Ale mna zabíja všetko, čo má viac ako 3 časti! :)

      Odstrániť
  4. Zaprvé neumím anglicky na takové úrovni, abych dokázala přečíst takovou knihy, a za druhé, se mi líbí. Vypadá to moc hezky, i když asi jen jako oddechovka. Je škoda, že to není přeložené a má to navíc hezký název. Krásně napsaná recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Děkuji moc Ilonko! Já to měla s anglinou taky těžký, na gymplu jsem sice zmaturovala na jedničku, ale na vejšce jsem jí totálně zapoměla. A abych si mohla přečíst knihu, to jsem musela vycestovat a prostě začít žbleptat, jinak to nešlo. Teď ale na tu anglinu nedám dopustit, bez ní je to už všude těžké. Takže po škole to chce prostě vyrazit do světa :)

      Odstrániť