Stránky

15. 4. 2017

Sarah Pinborough: Ví o tobě ( #WTFthatending #neprozradtekonec )


Akým najlepším marketingovým ťahom oslovíte milovníkov thrillerov? Povedzte im, že kniha má na konci nejaký brutálny twist! U 90 % knihomoľov to zaberie, a tým zvyšným už ten koniec niekto určite naspoileroval. Podobná forma reklamy sa ušla aj knihe Ví o tobě či zaslúžene alebo nie, to si povieme v recenzii.

Ak ma kniha láka na obrovský TWIST, väčšinou netúžim vedieť ani ťuk z anotácie. Chcem si vychutnať ten moment prekvapenia, nech už to bude mega alebo len taký čajový odvar. Preto je písanie recenzie na túto knihu danajským darom.
Ako teda tú recenziu zosmoliť bez najmenších spoilerov? Viete čo, urobme to tak, aby sa aj vlk nažral, aj ovca ostala celá. Prezradím vám moje dojmy z knihy, no dej, mená a dokonca aj pohlavie osôb, ktoré budem spomínať, zatajím.

Poďme na to:
  • Žiadam o recenzák. Som plná očakávaní ako „dievka pred vydajom“ – tak sa to u nás hovorí, no. Kniha má v zahraničí výborné ohlasy, každý ospevuje koniec, tak šup šup, sem s tým.
  • Recenzák sosám do Kindla, varím kávu a ihneď začínam čítať.
  • Dobrá prvá kapitolka, fajnové!
  • Aaaa, máme tu dej písaný z viacerých pohľadov, to mám rada. A dokonca som priamo v hlave hrdinov, ešte lepšie.
  • Cha, to je jasný psychopat.
  • Ok, takže je psycho alebo nie je psycho?
  • Hohoo, aj do minulosti sa vraciame, paráda. 
  • Ach, túto postavu odstráni, to je jasné ako facka.
  • Chudák mačka!
  • To na teba nastražili, čo to nevidíš?
  • Jeminenky, preber sa!
  • Moment, kto je tu vlastne ten psychopat?
  • Nenechaj sa vodiť za nos! Halooo!
  • Nechoď tam .. nechoď tam.. ach jaj, už si tam!
  • Aha, nová indícia. Jasné, už presne viem, ako to celé dopadne. A že aký twist, pch, vedela som, že to odhalím. Škoda.
  • No presne, ako som si myslela. Prekvapko sa nekoná.
  • Ehm... čo prosím? OK, tak to som nečakala!! No dobreee! :) 

                                    !      #WTFthatending     #neprozradtekonec    !




Áno, ja viem, nezvyčajná recenzia, ale čo čakáte – je to nezvyčajná kniha. J Po prečítaní by som ale dielo zaradila radšej do kategórie „mystery“. Pod thrillerom si totiž predstavujem knihu, pri ktorej sa budem báť. Ví o tobě pocity strachu nenavodzuje. Ani to nemá v úmysle. No pocit zvedavosti, tak to už je iná parketa! Marketingový trik s twistom, spomínaný v úvode, tu naozaj má svoje opodstatnenie. Táto informácia rozhodne vygradovala moju zvedavosť dozvedieť sa, aká je pointa celého tohto knižného počinu. Čím ďalej som čítala, tým viac som chcela vedieť. Autorka výborne pracovala so zahmlievaním, vodila ma za nos, no umelo dej nenaťahovala, čo veľmi oceňujem.

"Slova nejsou dost spolehlivá. Prchavý zvuk nesoucí se vzduchem nemá tu správnou váhu. Napsaná slova jsou snad o něco závažnější, ale i pak lidé nevěří jeden druhému natolik, aby neměli pochybnosti. Nikdo si ve skutečnosti o ostatních nemyslí to nejlepší."

Ja som si celkové čítanie a pomalé odkrývanie indícií naozaj užila, no viem si predstaviť, že ak niekto siahne po knihe ako po nejakom čistokrvnom thrilleri, bude sklamaný. Kniha nie je brutálnou vyvražďovačkou, je to elegantná mystery dráma. 

Samotné rozuzlenie a zakončenie deja je taktiež veľmi zaujímavé. Dá sa povedať, že kniha má dva závery. Jeden taký ten ucelený – čiže rozuzlenie zápletky. A potom ten Záver s veľkým Z. Ten šok, ten twist. Ten prvotný záver nebol úplne podľa môjho gusta, no ten twist, tak ten som si naozaj užila. Milujem ten pocit, keď si už myslím, že som na konci knihy, že sa už nič nemôže stať a potom ...BUM! No a to BUM sa mi tu naozaj páčilo. 

Takže suma sumárum – kniha mi ponúkla niekoľko hodín naozaj skvelej zábavy bez hluchých miest. Samotný záver ma síce nechal trošku na rozpakoch ale to BUM na konci, tá čerešnička na torte, tak tú som si naozaj vychunala. Normálne som sa vytešovala ako malý Jarda, že autorka naozaj niečím prekvapila aj mňa. Rozhodne môžem odporučiť tým, ktorým nevadí pomalý rozbeh deja, majú radi tajomstvá a chcú si prečítať kvalitne napísanú mystery drámu, ktorá práve frčí :)

Petra

Ďakujem nakladateľstvu Metafora, že mi knihu venovalo. 

5 komentárov:

  1. Páni, ty vieš človeka na knihu nalákať! :D A takéto recenzie môžu byť častejšie, aj si ma pobavila, no skrátka parádne a originálne spracované a napísané ^.^ To muselo byť niečo! Milujem tajomstvá a ak to nie je priveľmi brutálne, tak to beriem ;)
    Nejdem si ani čítať anotáciu, ani iné recenzie, pretože po tejto knihe chcem určite siahnuť a chcem mať taktiež prekvapenie. Takže kniha vyjde o 13 dní, to si píšem a určite si ju zoženiem. Občas treba zmeniť žánre :)
    Naozaj skvelá recenzia a ďakujem za zaujímavý knižný tip ;)) Maj sa krásne...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :)) Ďakujem Mony, som rada, že kniha zaujala. Ja som s ňou strávila naozaj veľmi príjemné chvíle, možno práve preto, že to bola pre mňa tiež zmena žánru. Kniha pôsobila sviežo, nenútene, pobavila a rozhodne splnila účel, tak snáď sa bude páčiť aj tebe :)
      A veľmi múdre rozhodnutie s tým, že si nejdeš čítať ďalšie recenzie , cítim sa teraz veľmi dôležito :))

      Odstrániť
    2. Mony, jestli taky blogujete a recenzujete, tak mi zkuste napsat na helena@metafora.cz... třeba s tím něco uděláme dřív než za 13 dní. ;c)))

      Odstrániť
  2. Parádní recenze! Opravdu z toho lze poznat, že tě ta kniha opravdu bavila! :) A mne jsi na ni také dost nalákala, jdu si ji hned někam zapsat, abych si ji v budoucnu pořídila. Podle tvojí recenze to vypadá jako něco, co si musím přečíst. :) Ještě jednou: skvělá recenze! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Joj, ďakujem krásne za pochvalu, som rada, že recenzia zaujala :) Ja som si knihu naozaj užila, prečítala som ju jedným dychom, moja mamina tiež. Tak pevne verím, že sadne aj tebe. Prajem príjemné čítanie :)

      Odstrániť